lajukan langkah!

lajukan langkah!
bangunlah andai jatuh kerana Allah bersamamu!

Tuesday 13 September 2011

::Hidupku Lillah::

Bismillah.Hamdan lillah.Tidak trucap rasa syukurku kpd Dia yg mngizinkan aku untuk kembali menaip.Kembali berkongsi sedikit ilmu, secebis pengalaman dan sekelumit fikrah.Allah jua sebaik-baik pengatur.Bukan selama ini sengaja tidak update blog. membiarkan sepi tanpa berita.Hanya Allah mengetahui segalanya.Tiada yg mengetahui hikmah selain Dia.Allahu rabbi.Sangat lega bila melihat blog baruku.alhamdulillah,tsumma alhamdulillah 'ala kulli haal.

Kehidupan adalah perjalanan panjang dan penuh dengan ranjau yang mampu menjatuhkan atau membangkitkan.Terpulang kepada manusia bagaimana menghadapinya,kesabaran atau keputusasaan yang menjadi pilihan.Hanya mereka yang menyandarkan kehidupan semata-mata kerana Allah dijanjikan syurga.Mereka yang sanggup mengorbankan segala kenikmatan dunia hanya untuk Allah.Mereka yang bekerja keras ingin memperoleh keredhaan Allah.Mereka inilah orang-orang yang menyedari hakikat penciptaan manusia.Memanfaatkan kehidupan sementara untuk mencapai kebahagiaan hakiki.

Firman Allah S.W.T dlm al-qur'an:
 ''dan diantara manusia ada orang yang mengorbankan dirinya untuk mencari keredhaan Allah.Dan Allah Maha Penyantun kepada hamba-hambaNya''
(al-Baqarah:207)


No comments:

Post a Comment